Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Wymiana nagrzewnicy

D_M_C_ - 2012-10-21, 09:03
Temat postu: Wymiana nagrzewnicy
No i kolejny problem.
Mam najprawdopodobniej do wymiany nagrzewnicę. Ubywa płynu a po małym postoju po jeździe szyba zachodzi parą. Do tego w środku dziwny zapach. Bardzo słabo też grzeje. Poczytałem już trochę i wiem że trzeba wyciągnąć dechę.
Pytanie jest następujące - ile może kosztować taka usługa żeby nie przepłacać. i jaki warsztat w okolicy 3City jest godny polecenia. Jakiej firmy zamiennik warto kupić
Pozdrawiam

lesny1982 - 2012-10-21, 10:19

generalnie nikt sie tego nie podejmie za duzo roboty i za malo zarobia a nagrzewnice oryginal kup kolo 50zł kosztuje ;)
czarnysauber - 2012-10-21, 15:10

u mnie za to 300 zl biorą ale wiadomo ze wszystko zalezy od regionu ,moze spróbuj sam wymienic
http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica/

D_M_C_ - 2012-10-21, 20:15

czarnysauber napisał/a:
u mnie za to 300 zl biorą ale wiadomo ze wszystko zalezy od regionu ,moze spróbuj sam wymienic
http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica/


3 stów to na pewno nie dam. w najgorszym przypadku zacznę powoli dechę rozkręcać dechę tak żeby jeździć i w jakiś weekend pojadę roboty pod dach rozkręcać resztę z wymianą.

Proszę jeszcze napiszcie w co się zaopatrzyć żeby nie było zaskoczenia oprócz nowej nagrzewnicy oczywiście.
Pozdrawiam

sebastian - 2012-10-21, 20:36

D_M_C_ napisał/a:
napiszcie w co się zaopatrzyć żeby nie było zaskoczenia

najlepiej w kilka browarków - bo bez tego to ani rusz... :)
No i chyba aparat też by się przydał, by po kolei robić fotki, żeby później nie było problemów, że połowa śrubek została, albo jakieś wtyczki sobie luźno dydnają

bart_jawelin - 2012-10-21, 21:21

Wymieniałem nagrzewnice w to lato. Ogólnie cały dzień roboty (od rana do wieczora). Kupiłem nową za 50zł i jest ok.

Porób zdjęcia jaksebastian, napisał, posegreguj nakrętki, śrubki itp, bo jest tego naprawdę sporo, żeby na koniec nic nie zostało.

Przygotuj też szmatkę, wodę z jakims płynem (jak pękła to pewnie zalała pare rzeczy, nawet z elektroniki, czujniki itp. to trzeba to dobrze powycierać i osuszyć, bo ten płyn jest strasznie tłusty).

Może być też tak, że w tej plastikowej obudowie, w której jest nagrzewnica po wycieku mogły "zgnić" takie gabki, które są odpowiedzialne za to, gdzie przepływa powietrze (czy na szybe, na twarz, nogi itp.). Ja to wszystko wyczyściłem i zakleiłem termoodporną taśmą.

Powodzenia Rafałku!

nygus80 - 2012-10-22, 12:22

Ja u siebie nagrzewnice wymieniłem miesiąc temu. Z pomocą kolegi (mechanik). Zapomniałem wziąć aparatu aby fotki popstrykać. Warto przygotować młotek i wiertarkę aby rozwiercić blokadę z kierownicy. Trochę na szybko sam skręcałem dechę i pozostało mi za dużo śrubek (12szt.) Ale wszystko gra. Nic nie puka i nie stuka. Powodzenia D_M_C
bart_jawelin - 2012-10-22, 15:56

a po co rozwiercać blokadę z kierownicy? Można wyjąć deche bez dotykania kierownicy...
lesny1982 - 2012-10-22, 17:45

no to Ci nygus80 kolega mechanik pomogl
nygus80 - 2012-10-22, 19:51

lesny1982 napisał/a:
no to Ci nygus80 kolega mechanik pomogl

Pomógł mi bardzo bo sam to bym chyba z dwa dni siedział i beczkę piwa bym przy tym wypił!!!
bart_jawelin: to nie była blokada kierownicy tylko na belce do której przymocowana jest kierownica były dwie śruby które nie miały "główki" aby je odkręcić. Więc musieliśmy to zdemontować bo inaczej beli byśmy nie ruszyli.

lesny1982 - 2012-10-22, 20:05

ale po co kolumne ruszaszaliscie ?? sami se pod gorke zrobiliscie :P
nygus80 - 2012-10-22, 20:09

lesny1982 napisał/a:
ale po co kolumne ruszaszaliscie ?? sami se pod gorke zrobiliscie :P


szkoda że Was się wcześniej nie zapytałem :( człowiek uczy się całe życie! :]

D_M_C_ - 2012-10-22, 20:34

Witam. Dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi. Słaby ze mnie mechanik samochodowy, chociaż klocki, tarcze pompy wody, wspomagania i paliwa se sam wymieniłem więc chyba z dechą sobie poradzę.

Auto jeszcze jeździ więc chyba nie jest tak źle.
Sebastian jak będę rozbierał to browarki odpadają bo będę miał do przejechania 25 km tam i z powrotem, chyba ze przenocuję w firmie.

Czyli żeby wyciągnąć dechę nie trzeba odkręcać kiery ?? Bo wszędzie kiera jest ściągana.

lesny1982 - 2012-10-22, 21:11

no kiera tak bo decha do przodu idzie ale nie kolumna :P
bart_jawelin - 2012-10-24, 01:16

nygus80 napisał/a:
lesny1982 napisał/a:
ale po co kolumne ruszaszaliscie sami se pod gorke zrobiliscie



szkoda że Was się wcześniej nie zapytałem człowiek uczy się całe życie!


lesny1982 napisał/a:
no kiera tak bo decha do przodu idzie ale nie kolumna


To albo ja mam jakiegoś innego ventyla, albo już sam nie wiem co ;) kiery też nie trzeba odkrecać (dechę pod odpowiednim kątem można spokojnie wyciągnąć)

Musisz pozdejmować tylko te rzeczy, które są potrzebne do dostania się do nagrzewnicy, nic więcej ;)

bradley - 2012-10-24, 07:27

ZEby wytargac klimatronika z vento nie bylo innej opcji niz zdjac kierownice, deske, oraz wzmocnienie deski co sie wiaze ze zerwaniem srub zrywalnych (to te czarne bez lba na scianie grodziowej). Podobno bez klimatyzacji da sie wytargac nagrzewnice bez zdejmowania wzmocnienia, ale nie mam pojecia.
lesny1982 - 2012-10-24, 09:55

bart_jawelin ja D_M_C_ napisalem zeby za pierwszym razem latwiej mial ja wiem ze nie trzeba sciagac kiery :D ja nawet deski calej nie wyciagalem tak wszystko nagialem ze udalo sie wcisnac nagrzewnice :P wystarczy laczenie nadmuchu rozpiac w miejscu gdzie wchodzi nagrzewnica i po zawodach :faja: no ale to juz czerwony szlak dla zawodowcow :rotfl: :rotfl: :rotfl:
bart_jawelin - 2012-10-24, 11:02

bradley napisał/a:
Podobno bez klimatyzacji da sie wytargac nagrzewnice bez zdejmowania wzmocnienia


Da się bez problemu.

lesny1982 napisał/a:
no ale to juz czerwony szlak dla zawodowcow


zgadzam się :faja: :faja: :faja:

szefuniopaslek - 2012-10-24, 14:08

Trochę się wtrącę bo też będę musiał wymienić nagrzewnica...

Kupować nową? jakiś zamiennik czy jakąś używkę?
http://allegro.pl/nagrzew...2724742567.html
http://allegro.pl/nagrzew...2686145233.html
http://allegro.pl/nagrzew...2702428104.html
http://allegro.pl/nagrzew...2740105602.html

Będzie pasowała do 1.9TD ?

D_M_C_ - 2012-10-24, 21:25

lesny1982 napisał/a:
bart_jawelin ja D_M_C_ napisalem zeby za pierwszym razem latwiej mial ja wiem ze nie trzeba sciagac kiery :D ja nawet deski calej nie wyciagalem tak wszystko nagialem ze udalo sie wcisnac nagrzewnice :P wystarczy laczenie nadmuchu rozpiac w miejscu gdzie wchodzi nagrzewnica i po zawodach :faja: no ale to juz czerwony szlak dla zawodowcow :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Piotruś ja nie planuję wymieniać jej więcej razyniż teraz. Co do szlaku czerwonego to lubię wyzwania. W pracy mamy takie powiedzenie "rzeczy niemożliwe robimy od ręki na cuda trzeba czekać jeden dzień" Z chęcią poznam wszelkie sztuczki żeby sobie przyspieszyć robotę.

Na szczęście nie mam klimatronika , uff

D_M_C_ - 2012-10-27, 13:11

Koledzy znalazłem taką poradę

http://www.corrado.com.pl...nagrzewnica.htm

Jest to możliwe.
A tak ogólnie podzwonieniem w kilka miejsc i rozpiętość cenowa 250-500 PLNów Tak więc będę robił sam. Pompę wody sam wymieniałem więc jestem dobrej myśli.

D_M_C_ - 2012-10-28, 15:09

Dzisiaj częściowo rozebrałem dechę. Powiem tak, masakra a miejsca tyle że igłę ciężko wsadzić. Zakładam że jutro uda mi się po pracy rozkręcić na tyle żeby tylko obrócić dom-praca i we wtorek po pracy wymiana. Teraz muszę wydrukować sobie porady i do dzieła.
vw-maly - 2012-10-28, 18:44

siemka nie czytałem całego tematu ale ja wymienieałem według tej porady
http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica/
nagrzewnica nowa kosztowała mnie nowa 50zł zwróccie tylko uwage na koncówki kraników bo sa dwa rodzaje proste i zgiete, do vento sa zgiete z tego co pamietam,co prawda zajeło mi to dwa dni ale było troche zabawy powodzenia...

czarnysauber - 2012-10-28, 19:16

vw-maly napisał/a:
iemka nie czytałem całego tematu ale ja wymienieałem według tej porady
http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica/

juz podałem linka tydzien temu

vw-maly - 2012-10-28, 20:52

NO tak jest :)
szefuniopaslek - 2012-10-28, 21:08

Też zacząłem wymieniać nagrzewnice...

W piątek w 2h rozkręciłem całą deche, w sobotę zabrałem się za nagrzewnice, ciężko było wyciągnąć plastikową obudowę od nagrzewnicy ale wszystko się udało bez problemu i grzeje jak szalony. W trakcie montażu rozwaliłem sobie rękę... 3-4cm głębokie rozcięcie, trochę w prawko i miał bym przecięte żyły... niestety nie poskładałem całej dechy :( ale da się jeździć. Może Jutro uda sie poskładać :)

Aaa i pytanko. Będzie tak śmierdziało cały czas przez tą nagrzewnice czy tylko na początku?

p.s ZAKŁADAĆ RĘKAWICZKI !! :)

wojtas83 - 2012-10-28, 21:15

zawsze po wymianie śmierdzi bo musi sie wygrzać i przewietrzyć co nakapało ze starej, ale to ustanie, chyba że nową też masz dziurawą :P
D_M_C_ - 2012-10-28, 23:07

Dzięki szefuniopaslek za dobrą radę.
Jutro po pracy rozkręcam wszystko co się da, bez odkręcania kiery. Analizuje dwie wersje z odkręcaniem wzmocnienia i bez odkręcania. Z odkręcaniem wspornika więcej kręcenia ale miej rzeźby i kombinowania z tunelami - tak mi się wydaje.
jeszcze trzeba płyn kupić.

speedy gonzales - 2012-10-29, 09:43

Panowie dołączę się do tematu, jakoś w zeszłą zimę też wymieniałem nagrzewnicę u siebie i do tej pory po włączeniu ciepłego nawiewu czuć duszący zapach (nie jest to zapach płynu chłodzącego). Myślałem, że po kilku tygodniach przestanie zalatywać, no ale nic się nie zmieniło, a minął już prawie rok. Da się coś z tym zrobić?
bart_jawelin - 2012-10-29, 11:25

speedy gonzales, śmierdzi pewnie nagrzewnica. Kupiłeś jakiś tani zamiennik? One potrafią dłuuugooo wydobywać swój głęboki zapach...
speedy gonzales - 2012-10-30, 10:48

No oryginał to to nie był, więc mówisz że trzeba uzbroić się w cierpliwość? :]
D_M_C_ - 2012-10-31, 18:13

Witam ponownie. Wczoraj po pracy o 14 zaczęła cię operacja nagrzewnica, he he.
O 17.30 stara nagrzewnica już/ dopiero była już wyciągnięta.
Wcześniej miałem wyciągnięte
radio,
schowek,
półkę pod nim,
tunel środkowy i
rozkręcone wszystko dookoła licznika.

Mimo szumnych zapowiedzi wycieczki czerwonym szlakiem rzeczywistość zweryfikowała plany. Wg tej porady robiłem wymianę, tylko bez ściągania przełączników świateł i wycieraczek.
http://nke.com.pl/viewtopic.php?f=16&t=812

Przy okazji ściągnięty zderzak i pod-prostowana belka przednia. o 22 fura już zalana płynem. wcześniej była próba wodą. powrót do domu w "cieplarnianych warunkach. Dzisiaj w czasie pracy przykręcanie reszty plastików.

Co to zapachu nie wiem jak kolegom śmierdzi ale dla mnie to nie jest brzydki zapach. jaszcze w piątek się wypowie na ten temat moje Kochanie. Z czymś mi się kojarzy, w tej chwili nie mogę sobie przypomnieć.
P/R

Kruchy69 - 2012-10-31, 18:29

No to gratki, za wykonaną prace i za sukces ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group