Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Pozostałe - Kupić?

Matej29 - 2012-06-03, 21:55
Temat postu: Kupić?
Witam możecie doradzić
http://otomoto.pl/volkswagen-vento-C24505885.html
Ogolnie Vento doinwestowane nie ma na nim rudego czy coś, nie patrzyłem podłogi, ale ogolnie 2 błotniki wymienione, bo mówił, że rdzewiały to wymienił całe, malował zderzak z przodu i z tyłu, bo były porysowane. W środku lemieszek cały powycierany, kierownica nawet, nawet. Chce za niego 5400zł. Olej zalany 10w/40 GM. Jest pare małych wycieków, ale ogolnie w porządku?? Nie wiem czy dokładać i brać Passata b5, czy to Vento :) Wyposarzenie ma bardzo dobre i w nie jednym nowym aucie takiego nie ma no, ale coś za coś.

Z góry dzieki za pomoc :)
Pozdrawiam :]

Matej29 - 2012-06-03, 21:57

A i jeszcze się zapytam o REALNE spalanie tego silnika, bo każdy piszę i mówi co innego. :/
Rafik - 2012-06-03, 22:00

spalanie jak spalanie zalezy od kierowcy w cylku mieszanym okolo 6 musisz liczyc zalezy ile jezdzisz po mieście i wogóle. na trasie wiadomo bedzie troche mniej ;)
Matej29 - 2012-06-03, 22:03

Dzięki za szybko odpowiedz, a ogólnie co powiesz na temat powyższego autka?
Rafik - 2012-06-03, 22:06

na temat powyższego nie powiem Ci za duzo pozatym że ma bardzo bogate wyposażenie szczególnie climatronic ;) a co do samego venta tani w eksploatacji i twardy samochód wymieniasz wszystko na czas dbasz i auto wiernie posłuzy Ci pare ładnych lat największą bolączką są blachy co Ci każdy tutaj powie wiec przy ogladaniu uważnie przyjżyj sie progom i podłodze bo pozniej moze byc problem. Porównując z passatem to jak chcesz tanie małoawaryjne auto wybieraj vento ;)
Matej29 - 2012-06-03, 22:10

Tylko do tego samochodu trzeba się przyzwyczaić i po lubieć jego wygląd, a te jego amerykańskie kanty nie bardzo mi się podobają, ale nadrabia za to wyposażeniem no i cena, bo nie jest jakaś mocno wygórowana. Ciężko sprzedaję się te samochody?
Danielos - 2012-06-03, 22:34

Matej29, z pozbyciem nie ma problemu chyba że się zakochasz w nim... :P
Matej29 - 2012-06-03, 22:38

Hehe, dobrze by było :) Niewiem muszę się z tym przespać do jutra podejmę decyzje jak wrócę z pracy to go może wezmę. :)

A może mi ktoś jeszcze powiedzieć jakie oznaczenie ma ten silnik co jest w moim opisie?? Chodzi mi o 1z czy AFN, a jak nie to gdzie to można zobaczyć??

Witos - 2012-06-04, 03:50

Tu masz wszystkie kody silników w vento

Matej29 - 2012-06-04, 16:56

Jedę kupować :D Smigam na ścieżke i jak od dołu wporzątku to go biore :) 3m Cie kciuki. ELo
sebastian - 2012-06-04, 17:33

Gość chyba sobie ozdabiał auto przyciskami... Bo skoro ma climatronic, to po licha mu przycisk od manualnej klimy, jak i od obiegu wewnętrznego, skoro to wszystko znajduje się na panelu climatronika? No i ten śmiesznie, odwrócony przycisk od podgrzewanej szyby... :D
Walnął sobie znaczek TDI na klapie od wersji 110 KM AFN, a w opisie jest, że 90 KM. :P

Matej29 - 2012-06-04, 19:58

No to pany kupiłem :P
Odrazu się zapytam, bo stargowałem na tym 300zł i niewiem czy dobrze, Przy dodawaniu gazu słychać stukanie, na skrętach i na prosto również, koleś mówił, że to przeguby. . .?

Matej29 - 2012-06-04, 20:03

A i jak gaszę to strasznie go telepie, mówił, że tak jest w tych Ventach, Prawda to?
Matej29 - 2012-06-04, 20:06

Jak ktoś bedzie to napiszcie, bo mi ojciec już truje, żeby odwoził, bo to Trup :D
sebastian - 2012-06-04, 20:18

Matej29, Nie pisz postów jeden pod drugim, tylko edytuj jeden. :P
Matej29 napisał/a:
Przy dodawaniu gazu słychać stukanie
Ale na postoju, czy w trakcje jazdy? przeguby się w zasadzie odzywają podczas jazdy przy skręcaniu. Na prostej raczej by ich nie było słychać. Raczej.
Matej29 napisał/a:
A i jak gaszę to strasznie go telepie, mówił, że tak jest w tych Ventach, Prawda to?
A czy po zgaszeniu silnika po około 2 sekundach słychać takie cyknięcie w silniku? Możliwe, że klapa gasząca, która odpowiedzialna jest za delikatne zgaszenie silnika jest uszkodzona. http://www.youtube.com/watch?v=bUL4l3ZCDqw Spróbuj ręcznie zgasić, przy włączonym silniku ciągnąć za tą dźwigienkę. Co będzie?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=286695

Matej29 - 2012-06-04, 21:29

Ok, będę pamietał :)

W trakcie jazdy tylko, czasami słychać, a czasami nie :/ Nie wiem może jestem przewrażliwiony na Początku, ale pukanie jest napewno :P Jutro podjadę z tym do mechanika.

Z tym zaworem EGR zobaczę już jutro bo dzisiaj już lekka noc :)

Dzieki za pomoc :]

A i jeszcze jedno, wiecie może dlaczego była poluzowana nakrętka od płynu do chłodnicy?? To nie jest coś z głowicą przez przypadek? Kapie coś od dołu, ale to chyba woda z klimatyzacji.

Radex - 2012-06-04, 23:09

przeguby mogą się odzywać też na prostej podczas ruszania (pojedyncze stuknięcia), lub np. jak podjeżdżasz na krawężnik

korek płynu chłodniczego nie może być poluzowany, bo w Ventkach jest układ ciśnieniowy ... musi osiągną odpowiednie ciśnienie, żeby działał poprawnie ... w samym korku jest odpowietrznik w razie zbyt wysokiego ciśnienia

sebastian - 2012-06-05, 16:03

Matej29 napisał/a:
dlaczego była poluzowana nakrętka od płynu do chłodnicy?

Może przez pomyłkę ktoś
Matej29 napisał/a:
Kapie coś od dołu, ale to chyba woda z klimatyzacji.
zapomniał dokręcić...
Być może. Ale dobrze, że kapie, aniżeli miałoby lecieć pod dywanikiem pasażera i tam robić kałużę, z racji pozapychanych kanalików.

vwkrzysio - 2012-06-05, 21:19

z tym telepaniem może być jak u mnie, gasiłem auto to silnik mało nie wyskakiwał z pod machy a przyczyną była urwana poduszka ;)
Matej29 - 2012-06-05, 21:54

No w tym tygodniu mechanik nie da rady :/ Chciałbym, sam to wszystko zrobić, ale nie bardzo wiem, co to może być z tym telepaniem sprawdzałem poduszkę i niby jest ok, ale mogę się mylić.
Najgorzej jest z tym stukaniem przy dodawaniu gazu, niemam pojęcia co to może być, ale jak by na ciepłym silniku było to mniejsze. A co do ciepłego silnika to jakoś kiepsko się rozgrzewa dosyć długo i do max 70-80 stopni, to tak jest w tych Ventach? :) Patrzyłem termostat to był chyba nie dawno wymieniany, bo wygląda dosyć dobrze, ale może tylko wygląda. No i coś piszczy na zimnym silniku, a szczególnie teraz jak jest wilgotno.

lukasz_vip - 2012-06-05, 22:59

U mnie trzyma 90 stopni cały czas. Zagrzewa się od ruszania po jakiś 6km po Wrocławiu bo tylę robię do biura ;]
Matej29 - 2012-06-07, 21:46

Czyli mam coś nie tak ;/ bo u mnie lekko podniesie i dalej ni da rady, a przy tych upałach to troche dziwne :P
rolz - 2012-06-08, 12:35

Matej29 napisał/a:
Czyli mam coś nie tak ;/ bo u mnie lekko podniesie i dalej ni da rady, a przy tych upałach to troche dziwne :P
Kolego fundnij sobie ori termostat, numer 044121113 i będziesz miał spokój. Na wielu forach piszą, że tdi jest wydajnym silnikiem i mało wydziela ciepła więc długo się grzeje... co jest prawdą ale widzę różnicę po wymianie termostatu na ori, auto robi się ciepłe po ok. 3km a ja bardzo delikatnie jeżdżę.
bradley - 2012-06-09, 11:05

Twoj silnik nie ma klapy gaszacej. On twardo sie gasi i ten typ tak ma. Ale jesli bardzo mocno trzesie to wyrwana jest poduszka.
Piszczy z rana to uklad napinacza paska alternatora.
Masz klimatyzacje to zawsze bedzie w okolicy skraplacza mokro bo tak to dziala :) To, ze masz kaluze wody pod autem to nie znaczy, ze cos wycieka.
Nie dogrzewa sie na 95% przez padniety termostat.
Trzeba bylo podpiac vaga to bys sie pewnie jeszcze bardziej przerazil :D

sebastian napisał/a:
Gość chyba sobie ozdabiał auto przyciskami... Bo skoro ma climatronic, to po licha mu przycisk od manualnej klimy, jak i od obiegu wewnętrznego, skoro to wszystko znajduje się na panelu climatronika?

W drugim trupie (gdzie jest climatronic) nie ma tych guziczkow bo faktycznie, po co :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group