|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Słabe lampy przednie, jak je wyczyścić?
michascz - 2012-05-17, 22:30 Temat postu: Słabe lampy przednie, jak je wyczyścić? Mam słabe światła jak jadę w nocy a mam żarówki tungsram z allegro i słabo mi świecą. Planuję zdjąć klosze i przemyć lampy oraz odbłyśniki. Kiedyś robiłem taką operację w W124, podpowiedzcie jak dobrze zdemontować lampy, gdzie są zaczepy...
lesny1982 - 2012-05-17, 23:20
generalnie lampa trzyma sie na 4 srubach rozmiar 8 najpierw musisz sciagnac grila i jedziesz , zaczepy masz 4 blaszane trzymaj ( niby trzymaja bardziej tam sobie tylko sa zachodza na szklo i obudowe widac golym okiem ) i potem opalarka ostry cieniutki nozyk 5 minut i dwie lampy rozklejone
devill4 - 2012-05-17, 23:58
Nożyk nie wszędzie wejdzie a jak spróbujesz na siłę to odpryski...i oczywiście potrzebna opalarka czyli dodatkowy koszt. Według mnie najlepsza opcja gorąca woda :
wlewasz zagotowaną wodę to dużej miski takiej żeby Ci się lampa zmieściła
wody najlepiej żeby było trochę ponad łączenie
czekasz 3 minuty i powinna odejść nawet ręką a jak nie to patyczek od lodów bo to trochę bezpieczniejsza opcja niż śrubokręt
bart_jawelin - 2012-05-18, 07:59
lesny1982 napisał/a: | 5 minut i dwie lampy rozklejone | no może 10 minut
pablomed - 2012-05-18, 08:17
michascz, wacik ze spirytusem na wygiętym drucie i czyścisz przez dziurę po żarówce. Ale prawie na bank to niewiele da, bo winne jest niskie napięcie. Czytaj o montazu przekaźników do świateł. Tungsram to najlepsze z tanich żarowek jeśli odcień świecenia jest żółtawy, i poprawia się na długich kiedy pociągniesz wajchę kierunków ( prąd na długie leci wtedy z ominięciem stacyjki i przełącznika), to na bank przekaźniki dużo dadzą
lesny1982 - 2012-05-18, 13:42
devill4 uwierz mi ostatnio robilismy lampy u bart_jawelin i nozyk ladnie wchodzi nie zajmujesz miejsca z miednica czy czym tam a opalarka zawsze sie przydaje do czegos, a co do wody to nie wiesz jak jest klej wpakowany kiedys robilem woda lampy i tragedia na maxa w porownaniu do opalarki
devill4 - 2012-05-18, 18:00
lesny1982, a czemu tragedia? ja dymiłem swoje ostatnio i próbowałem właśnie pierw z nożem tapicerskim on jest cienki i w prawie 3/4 lampy nie było miejsca żeby wszedł a była to oryginalna hella to przerzuciłem się na wodę i tak jak pisałem gorąca woda i 2-3 min obie lampy jedna po drugiej się rozeszły jakby plasteliną były złączone a no i jedną mam helle druga depo i tak bez różnicy w rozklejaniu
a potem można auto wyszorować ciepłą wodą
lesny1982 - 2012-05-18, 20:00
no widzisz ja robilem nozem kuchennym i wszedzie ladnie wchodzi bo opalarka ladnie wsio rozpuszcza no ale kazdy robi jak mu pasuje
michascz - 2012-05-20, 15:38
Pablomed: jakie powinno być napięcie przy żarówce? normalnie 12V? i gdzie to zmierzyć bo są trzy wejścia do żarówki.
bradley - 2012-05-20, 16:27
Odblysnikow to sie nie tykaj. Ta warstewka jest tak cieniutka ze nawet miekka szmatka potrafi ja zarysowac, zostawic farfocle albo nawet przetrzec ja. Slabo swieci bo to sa slabe lampy Najpierw polecam sprawdzenia napiecia jakie dochodzi do zarowek i jesli bedzie mizeria to wtedy jak pablomed, instalacja przekaznikow. Ja tam jestem zadowolony o ile mozna mowic o zadowoleniu z zarowek H4.
pablomed napisał/a: | poprawia się na długich kiedy pociągniesz wajchę kierunków ( prąd na długie leci wtedy z ominięciem stacyjki i przełącznika) |
Wtedy to sie wlaczaja swiatla drogowe i dalej swieci wlokno swiatel mijania wiec musi byc jasniej
michascz napisał/a: | normalnie 12V? |
Najlepiej takie jakie na akumulatorze. To jest ideal. Ale spadki napiecia robia swoje i zamiast miec przykladowo 13.8V jest ledwo 12... wlasnie.
michascz - 2012-05-20, 16:55
w które wtyki włożyć miernik?
devill4 - 2012-05-20, 17:34
złam masę z aku lub budy drugim kablem sprawdź sobie gdzie masz napięcie
michascz - 2012-05-20, 19:02
Tyle to wiem.:P Myslałem, ze podrzucicie gotowca.:P spoko jak luukne to dam znać.;D A ile moze kosztować taki przekaźnik i czy daje się go na oba światła czy jeden przed rozejściem?
|
|