|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Czy wymienić kopułkę i palec rozdzielacza?
michascz - 2012-04-22, 08:26 Temat postu: Czy wymienić kopułkę i palec rozdzielacza? Koledzy ostatnio mi autka kilka razy zgasło podczas jazdy na sprzęgle oraz kilka razy strzelił gaz. Ostatnio podjechałem pod punkt A a pod 10 min nie chciał odpalić bo nie było iskry, wyczyściłem kopułkę i palec odpalił od razu i jeździ ( to było kilka dni temu).
Teraz mam pytanie czy wymienić kopułkę i palec czy też nie, bo niektóre opinie mowią że jak jeździ to niech jeździ.
Ja bym wolał wymienić.
Dodam, że w zimę wymieniałem prewody na Janmor economic i świece na NGK 3-elektrodowe.
Zaba91 - 2012-04-22, 08:32
kopułkę i palec kupisz już za 20 zł więc to nie kosmiczne pieniądze ja bym się nie zastanawiał
michascz - 2012-04-22, 08:37
Oki a Zaba91 powiesz mi jak wyjąć palca? Pociągnąć go góry czy jak?
Jakiej firmy polecacie? Beru?
czarnysauber - 2012-04-22, 08:39
Zaba91, dobrze pisze palec najlepiej zabrac stary jak bedziesz kupowac bo sa dwie srednice tego otworu w srodku
michascz - 2012-04-22, 08:41
CzarnySauber to też jest dobra koncepcja tylko jak się go dokładnie demontuje?
Zaba91 - 2012-04-22, 08:42
z tego co pamiętam to do góry go ciągnąłem i tak jak czarnysauber, mówi weź palec i najlepiej kopułkę do sklepu ze sobą Kopułki też są 2 rodzaje
a ja u siebie mam chyba krafta ;d i nie narzekam
czarnysauber - 2012-04-22, 08:44
jak dobrze pamietam to po prostu sciagasz do gory
michascz - 2012-04-22, 09:53
Ok podjadę autkiem do sklepu i na miejscu to zrobię. I tak to zajmuje mało czasu a w razie co sprzedawca mi doradzi czy pomoże.
Dzięki koledzy.:D
Dałbym pomógł ale 2 w jednym poście nie dam więc macie pisemne DZIEKUJĘ:D
adamwwy - 2012-04-22, 16:55
Jakby nie chciał wyjść to leciutko na boki go poruszaj.
michascz - 2012-04-23, 19:42
Właśnie kupiłem palec beru i kopułkę EPS. Jutro będę montować i dam znać jak poszło oraz jak odpala:D
michascz - 2012-04-24, 21:55
Więc koledzy wziąłem się za wymianę i niestety nie odpalił.
Włożyłem palec uwzględniając nacięcie.
Patrzałem na kopułce oznaczenie pierwszego cylindra.
Przewody włożyłem w kolejności
1 3
4 2
Paliwo jest.
Rozrusznik kręci i prawie zaskoczył ale nie.
Ciągnąłem go i też nie odpalił.
Możecie podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić?
adamwwy - 2012-04-24, 22:36
Źle pewnie założyłeś kable
Nie mam jak fotki na komputer wrzucić, ale u mnie jest tak po otwarciu maski:
1
2 3
4
Pierwszy przewód jest najbliżej silnika i później po zegarze 3,4,2
michascz - 2012-04-25, 05:36
Po pracy spróbuje w kolejności 1342 tylko poprzestawiam je o jeden w prawo i tak wykona cztery próby, Z tego co czytałem to ktoś mógł przestawić palec i on nie jest ustawiony według opisu kopułki.
krzeszak - 2012-04-25, 08:04
michascz, -kolejność zapłonu 1-3-4-2 (cylinder nr.1 od strony napędu rozrządu)
a taka kolejność na kopułce w AAM :
michascz - 2012-04-25, 19:08
I gotowe. odpalił w układnie 1342 z tym, że jedynka zaznaczona na kopułce nie jest jedynką tylko 2. Po prosu przesunąłem o jeden w prawo.:D
Dziekuję wszystkim za pomoc.:d
michascz - 2012-04-25, 19:08
I gotowe. odpalił w układnie 1342 z tym, że jedynka zaznaczona na kopułce nie jest jedynką tylko 2. Po prosu przesunąłem o jeden w prawo.:D
Dziekuję wszystkim za pomoc.:d
michascz - 2012-04-26, 21:31
Kurczę.
Koledzy przejechałem dziś w jedną stronę 16km i po pracy wróciłem 10km i autko zgasło. Odpalił wszedł na wysokie obroty i znów zgasł.
Ostatecznie nie ma iskry a paliwo podaje.
Czyli to będzie cewka do wymiany?
Jeszcze by chciał się dowiedzieć jak wymienić cewkę??
adamwwy - 2012-04-27, 01:18
Odpiąć wtyczkę, zdjąć przewód zapłonowy, odkręcić cewkę (śruba na kluczyk 10mm chyba). Montaż w odwrotnej kolejności. Sprawdź na początek gdzie ta iskra się gubi. Zdejmij z kopułki środkowy przewód i włóż w niego świecę i zobaczysz czy jest iskra. Jak nie ma to sprawdź czy jest prąd we wtyczce od cewki. Z tego co pamiętam to skrajne przewody to +12V i masa, a środkowy to impuls. Skoro podaje paliwo to czujnik halla powinien być ok.
Jeśli iskra będzie na środkowym przewodzie to winy trzeba szukać w kopułce i palcu mimo, że nowe...
krzeszak - 2012-04-27, 10:29
michascz napisał/a: | I gotowe. odpalił w układnie 1342
Dziekuję wszystkim za pomoc.:d |
najlepszym podziękowaniem będzie kliknięci POMÓGŁ
michascz - 2012-04-27, 17:12
Wymieniłem dziś cewkę i moduł. Nie odpalił.
Nie ma iskry na przewodach od wysokiego, wszystkie bezpieczniki są dobre. Ale nie wiem jak przekaźniki? Odpinałem czujnik halla (ten przy dojściu wody z chłodnicy).
Hmm... co dalej powiecie?
Podpiąć go pod VAG`a?
Przemek - 2012-04-27, 19:42
spróbuj odpiąć wtyczkę od kostki stacyjki i podepnij inną i wtedy zobacz czy odpali . jeśli tak to masz znaleziona przyczynę
adamwwy - 2012-04-27, 22:23
Na początek bym zmierzył czy dochodzi prąd do cewki...
michascz - 2012-04-28, 20:13
Znacie sposób jak do odpalić bez stacyjki? Na których przewodach trzeba zrobić zworkę.
Chodzi o to, że nie mam za bardzo kasy a już wymieniłem przewody, świece, palec rozdzielacza, kopułkę, cewkę z modułem.
Dodam, iż patrząc na przekaźniki w jendym były nacinane ( i nie wiem jak to się nazywa) te miedziane wejścia, pewnie jest to inny przekaźnik!?
wally44 - 2012-04-29, 00:49
jak krecisz rozrusznikiem to gina na chwile kontrolki na desce?
pablomed - 2012-05-01, 17:17
plus z aku do czarnego kabla cewki, kontrolki mają się zapalić i mozesz odpalać, nie wiem czy powinienem to pisac, ale jeśli kontrolki się zapalają to nie ma sensu tego robic, dowiedz się czy masz immo, a pierwysz podejrzany do czujnik halla
michascz - 2012-05-01, 19:03
Wally44: W tej chwili dokładnie nie pamiętam ale na 99,9% gasną; tak jak normalnie odpalałem.
Pablomed: immo nie mam bo mam dorabiany kluczyk z obudową od audi. Zakładając, że był immo i ktoś założył czujnik, że odpala cały czas to odpalenie go tak jak mówisz pozwoli obejść immo? Z tego co kojarze (bo będę przy aucie pod koniec tygodnia) to do cewki szła kostka 3 pinowa i 2 pojedyncze przewody bodajże czerwony i pomarańczowy. Tak jal Adamwwy mówi, że na kostce zewnętrzne przewody to zasilania rozumiem, iż tutaj podpiąć? Tylko pod który?
No i jeszcze ten czujnik?
hmm. Gdzie dokładnie mogę, znaleźć?
pablomed - 2012-05-03, 20:37
czujnik jest wparacie zapłonowym, do cewki w mk3 ida trzy kable, środkowy zielony to impulsy z ECU powdujące powstanie z iskrzy, a boczne to zasilanie, czyli w jednym plus po zapłonie w drugim masa
michascz - 2012-05-05, 18:39
Pablomed: Da się sprawdzić czy to czujnik Halla bez wkładania nowego. Chodzi mi o to, że wsadziłem w niego troszkę kasy i nie mam pewności, że to ten czujnik.
Jutro będę przy aucie i dam znać co działałem.
michascz - 2012-05-06, 22:01
Byłem przy aucie ale nie zrobiłem za wiele bo mi aku padł.
Ma tylko zdjęcia:
to jest czujnik halla?
Drugie to
Pod fioletowym kółkiem jest ten czujnik? Aby wymienić czujnik należy okręcić śrubkę zaznaczoną na żółto i analogicznie pod zieloną strzałką będzie druga?
Czy wymieniając czujnik nie przestawię sobie palca rozdzielacza?
michascz - 2012-05-16, 21:12
Niestety musiałem oddać auto do elektryka i okazało się, że była przerwa na przewodach. Kosztowało mnie to 150zł u elektryka plus poprzednie rzeczy...
Dziękuję za pomoc.:D
krzeszak - 2012-05-16, 21:33
michascz napisał/a: | Dziękuję za pomoc.:D |
to kliknij pomocnym kolegom POMÓGŁ
michascz - 2012-05-17, 21:09
Krzeszak: już kliknąłem.:D
krzeszak - 2012-05-17, 21:56
michascz napisał/a: | już kliknąłem.:D |
MAŁO
|
|