Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Alternator

Timon22 - 2012-01-27, 17:38
Temat postu: Alternator
Witam wszystkich kolegów :) otóż mam mały problemik , a mianowicie brak ładowania. Mój wentyl to 1.8 benzynka. Dzisiaj alternator przestał ładować. W sumie to żaden problem bo albo wymienić szczotki albo alternator :) chodzi mi o dodatkową radę . Zawsze miałem wrażenie , że mam zbyt słabe światła . Czy może to być przyczyną zbyt słabego napięcia z alternatora ?? ? Na tablliczce pisze , że to BOSCH 14V 70A . Czy zatem przy ewentualnej wymianie na inny będę mógł założyć powiedzmy 90A ?? ? I czy będzie jakaś różnica ?? ? Dziękuję za odp :)
speedy gonzales - 2012-01-27, 18:38

Najlepiej miernikiem napięcia zmierzyc jaki masz prąd ładowania. Na włączonych światłach i odpalonym silniku nie powinno byc mniej niż 14V na klemach akumulatora.
Jeśli ładowanie jest ok, to zmierz napięcie jakie jest na kostkach przy reflektorach. Czasem jest naprawdę mało (dośc powszechny problem w golfie/ vento). No a wtedy montuje się przekaźniki -----> http://forum.vwgolf.pl/vi...hp?f=14&t=64358

A co do alternatora, spokojnie można zakładac nieco większy.

Rafik - 2012-01-27, 20:12

90 możesz założyć nic sie nie stanie ;)
adamwwy - 2012-01-28, 22:24

Ja do Felicii 1.3 zamontowałem 120A Boscha i jest ok. więc spokojnie możesz montować większy. Na pewno nie zaszkodzi.
Witek84r - 2012-02-06, 10:04

A ja mam taki problem z alternatorem że zaraz po odpaleniu silnika ładowanie spada na 11,8V ale jak go prze gazuje do 3 tysięcy to wskakuje na 14,4v i co bym nie włączał ładowanie nie spada. Więc na ładowanie nie narzekam. Problem polega na tym że teraz jak jest zima prze gazowanie auta od razu przełącza na GAZ i gaśnie
Więc codziennie zanim go prze gazuje muszę przełączać na benzynę, dopiero potem jak się autko trochę nagrzeje załączam GAZ.
I tu pytanie? co jest przyczyną ze po odpaleniu auta ładowanie samo nie wskakuje na 14,4 tylko jest 11,8V i muszę go prze gazować aby było prawidłowe? Jest jakiś przekaźnik, czy trzeba wymienić regulator napięcia ?
Raz na początku odpaliłem auto pochodziło trochę, otwarłem bramę i jak doszedłem do auta zgasło, ale nic dziwnego jak utrzymywało się ładowanie 11,8 które wydoiło akumulator do zera :D

adamwwy - 2012-02-06, 10:47

Mi się wydaje, że szczotki się kończą.
pablomed - 2012-02-10, 22:35

Witek84r, brak wzbudzenia alternatora. Jest taki cienki kabel przy alternatorze i on za to odpowida żeby ładowanie było od razu na niskich obrotach. Leci on od licznika i uszkodzenie może być "po drodze" na kablach, albo w samym liczniku, albo w alternatorze. Jeśli to wzbudzenie nie dzaiała to altek jak u ciebie wzbudza się sam ale dopiero na wyższych obrotach ok 2-2,5 tys. Niczym poważnym to nie grozi naprawisz na spokojnie, a póki co - możesz przecież włącznik w kabinie ustawić tak żeby nie przełączał się od razu na LPG tylko chodził na benzynie
Witek84r - 2012-02-12, 09:21

pablomed napisał/a:
brak wzbudzenia alternatora. Jest taki cienki kabel przy alternatorze

Ooooo widzisz tego nie wiedziałem, jak tylko będzie okazja i warunki sprawdzę ten cienki kabelek :) dzięki za poradę.
pablomed napisał/a:
możesz przecież włącznik w kabinie ustawić tak żeby nie przełączał się od razu na LPG tylko chodził na benzynie

Masz racje zawsze po odpaleniu auta przełączam na benzynę, przegazowuje go i zostawiam potem żeby się trochę nagrzał dopiero załączam gaz. Nie jest to problem ale czasem może się zapomnieć dlatego mnie ciekawiło jaki jest tego problem.
pablomed napisał/a:
Leci on od licznika

A nie wiesz przypadkiem jaki ma kolor przy liczniku ten kabelek ? a jaki przy alternatorze ?

adamwwy - 2012-02-12, 11:23

Ale kontrolka od akumulatora się zaświeca po włączeniu zapłonu czy w ogóle nie świeci?? Bo jak kabel od wzbudzenia jest urwany to kontrolka nie świeci.
Witek84r - 2012-02-12, 12:53

adamwwy napisał/a:
Ale kontrolka od akumulatora się zaświeca po włączeniu zapłonu czy w ogóle nie świeci?? Bo jak kabel od wzbudzenia jest urwany to kontrolka nie świeci.

Właśnie byłem zobaczyć i po przekręceniu kluczyka kontrolka z akumulatorem się nie świeci !!
Zaobserwowałem że przy alternatorze wisi luźno wtyczka ale na alternatorze nie mam gniazda żadnego. W jednym miejscu jest coś tak jakby urwane. Może to być to ??

Speedy68 - 2012-02-12, 16:54

Witek84r napisał/a:
Zaobserwowałem że przy alternatorze wisi luźno wtyczka ale na alternatorze nie mam gniazda żadnego. W jednym miejscu jest coś tak jakby urwane. Może to być to ??

raczej napewno...

darek1982 - 2012-02-12, 22:25

Miałem taki sam przypadek w swoim kontrolka od ładownia gasła a szczotki w regulatorze się przywieszały i nie ładował kup i wymień regulator napięcia w zależności od alternatora do BOScHA około 15-25 w zależności czy szczotki są ułożone pod kątem czy nap prosta a do Valeo od 50 do 80 zł do Boscha powinieneś dostać w każdym sklepie z częściami od reki
adamwwy - 2012-02-13, 01:08

Pokaż zdjęcie tego to się zobaczy o co chodzi.
Witek84r - 2012-02-13, 13:01

Zrobiłęm dziś fotke i wygłąda to tak jedna strzałka to ta zwisająca wtyczka a druga pokazuje gdzie na alternatorze jest urwane gniazdo
http://images50.fotosik.p...7b92306fb58.jpg
Przy okazji chciałem zrobic dobrą fotke to sobie tą zwisającą wtyczke urwałem haha
Gdzie poza właśnie takimi stronkami można kupić taką wtyczke ?
http://mototech.com.pl/pr...products_id=672

adamwwy - 2012-02-13, 16:49

Na alternatorze powinieneś mieć w takim razie miejsce na nakrętkę na kluczyk 8mm i tam ten kabel powinien być, Ktoś widocznie zmienił alternator na inny model i tam jest wzbudzenie na oczko, a nie na wtyczkę.
Speedy68 - 2012-02-13, 21:14

Witek84r napisał/a:

Zrobiłęm dziś fotke i wygłąda to tak jedna strzałka to ta zwisająca wtyczka a druga pokazuje gdzie na alternatorze jest urwane gniazdo

a powinno wyglądać tak... :P
http://imageshack.us/phot...0212205201.jpg/
i niema tam być oczka pod nakrętkę bo to Valeo a w nim jest gniazdo wychodzące z płytki diód altka...

Witek84r - 2012-02-14, 08:51

Speedy68 napisał/a:
a powinno wyglądać tak... :P
http://imageshack.us/phot...0212205201.jpg/
i niema tam być oczka pod nakrętkę bo to Valeo a w nim jest gniazdo wychodzące z płytki diód altka...

I tak właśnie jest tylko ta wtyczka jest wyrwana bo w środku wtyczki jest gniazdo urwane :) a na alternatorze jest miejsce gdzie to wszystko było.
Da się to jakoś naprawić wymontowując alternator ? czy trzeba zmieniać cały alternator ?

Speedy68 - 2012-02-15, 09:24

jak go wymontujesz to napewno coś się da zrobić. odkręć wierzchnią osłonę a zobaczysz czy to jest w całości z diodami bo nierozbierałem tego i niewiem napewno, może uda się ją wyciągnąć z wtyczki i wkleić :hmmm: a jak nie to wtedy zostaje albo wizyta u elektryka(napewno bedzie miał jakąś używkę z rozbiórki) albo sklep z elektryką... :(
Witek84r - 2012-02-25, 14:29

Czy po włączeniu stacyjki kontrolka akumulatora powinna się świecić czy nie ??
Ma się zaświecić i zgasnąć ?? czy wcale się ma nie świecić czy ona się dopiero świeci jak braknie szczotek ??

lesny1982 - 2012-02-25, 15:09

no chyba w kazdym aucie tak jest ze sie swieci i potem gasnie :P jak nie gasnie to cos jest nie tak
Ferbus - 2012-02-25, 16:33

Witek84r, przecież po przekręceniu kluczyka nie ma jeszcze ładowania... Dopiero jak odpalisz silnik i ruszy alternator, to jest ładowanie i kontrolka gaśnie ;-)
Chyba w każdym samochodzie jest tak samo :-)

Witek84r - 2012-02-25, 18:30

Ferbus napisał/a:
przecież po przekręceniu kluczyka nie ma jeszcze ładowania... Dopiero jak odpalisz silnik i ruszy alternator, to jest ładowanie i kontrolka gaśnie ;-)
Chyba w każdym samochodzie jest tak samo :-)

No tak sie domyślałem
pytam bo na alternatorze jak jest to gniazdo jak pisałem wyżej u mnie jest urwana
i wystają z alternatora dwa druciki po tym gnieździe. Dziś przykładałem ten kabelek od wtyczki aby zobaczyć jak to działa i przy przyłożeniu czy to do jednej czy drugiej kontrolka na zgaszonym silniku (ale na włączonym zapłonie) się nie pali kontrolka, ale na jednym tym druciku po odpaleniu jest to wzbudzenie i ładowanie wskakuje od razu na 14,4V bez przegazowywania do 3000 obrotów, wiec jest ok :) ale zastanawiała mnie ta kontrolka :) bo wyczytałem że ma się świecić a ona jedynie się świeci jak dotknę ten niebieski kabelek do masy bądź gdzie, na alternator czy silnik

Speedy68 - 2012-02-26, 21:57

ten niebieski kabelek od wtyczki która ci się urwała ma być połączony z dolnym drutem który wystaje po urwanym gnieździe a nie na żadną masę... :evil: kontrolka ładowania ma się świecić od przekręcenia kluczyka do rozpoczęcia ładowania, jeśli jest inaczej to coś jest zrąbane... wszystko. :faja:
Witek84r - 2012-02-28, 17:11

Speedy68 napisał/a:
ten niebieski kabelek od wtyczki która ci się urwała ma być połączony z dolnym drutem który wystaje po urwanym gnieździe a nie na żadną masę... :evil: kontrolka ładowania ma się świecić od przekręcenia kluczyka do rozpoczęcia ładowania, jeśli jest inaczej to coś jest zrąbane... wszystko.

Wiem ze do dolnego mam być podpięty ten niebieski kabel :) dlatego nim wymontowałem alternator chciałem zobaczyć na krótko czy w ogóle zapala się kontrolka.
kontrolka sie nie zapala ale ładowanie jest 14,4v jak tylko odpalę silnik bez przegazowywania. Więc nie wiem co jest grane :)

pablomed - 2012-03-02, 23:32

po prostu się tym nie martw, jest ładowanie to ok, kontrolka mogła się spalić lub nie kontaktuje, bez niej też wzbudzenie zadziała bo prąd na nie leci przez taki opornik w liczniku - ale mniejsza z tym.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group