|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Problem z ładowaniem
thierry02 - 2011-12-24, 10:54 Temat postu: Problem z ładowaniem Mam problem z ładowaniem w aucie. Kolega sprawdził jak działa alternator i okazało się, że ładuje ok. 13,5 V, a powinien powyżej 14. I tak w ten sposób padł mi akumulator i musiałem go odpalać z kabli. Wymieniałem ostatnio regulator napięcia na nówke jak co. Czy ktoś miał może podobny problem? Proszę o pomoc jaka jest tego przyczyna.
tomek87 - 2011-12-24, 10:57
Pytanie gdzie było sprawdzane napięcie ładowania. jeśli na akumulatorze to sprawdź jeszcze jakie jest na wyjściu z samego alternatora, bo jeśli tam będzie ok to masz problem z okablowaniem, brak gdzieś styku
dariusz-pietrus - 2011-12-24, 11:04
Ja tez mam cos nie tak z ladowaniem. jak mam wszystko wylaczone to mam 14.06V jak wlacze swiatla i dmuchawe to mam ok.13.92V a ciagle powinien ladowac powyzej 14.10V bez wzgledu czy sa wlaczane swiatla itp.
W alternatorze sa jeszcze jakies diody i one tez moga byc przyczyna niskiego ladowania... chyba ze zle mowie to po prawcie Mnie
thierry02 - 2011-12-24, 11:21
sprawdzane było na alternatorze. świateł nie miał wtedy włączonych. Możliwe, że dmuchawy działały, ale tego to nie pamiętam
pablomed - 2011-12-25, 19:46
dariusz-pietrus, ujdzie, nie musi być idealnie
thierry02, alternator do wymiany, chyba że uważasz że naprawa się opłaca, moim zdaniem nie bo ogrom tego jest na szrotach, pasuje z dowolnego golfa III czy Paska z tych lat, wybierz raczej Boscha
krzeszak - 2011-12-25, 20:38
koledzy a jakie powinno być napięcie na wyjściu alternatora a jakie na aku
pablomed - 2011-12-25, 21:18
maksymalne dopuszczalne wartości to od 13.8 do 14.8 na altku. Ale powinno to być jakieś 14.1-14.5. Czyli mierzone między jego obudową a śrubą kabla plusowego. Na klemach ok 0.2-0.4 V niższe. Ale warto zrobić pomiar na altku, oraz pomiar między plusem altka i metalem silnika. A to dlatego że zdarza się że utlenia się aluminium na łapie alternatora i niema dobrego zmasowania, wówczas będą spore różnice w tych napięciach, trzeba wówczas wyjąc alternator i oczyścić miejsca styku z łapą z tlenku aluminium
thierry02 - 2011-12-26, 12:39
dziękuje chłopaki za pomoc, alternator pójdzie na stół, tam coś więcej się zobaczy jeśli nie to "nowy" alternator
|
|